Biuro Rzeczy Znalezionych mieści się w budynku Starostwa przy ul. Papieża Jana Pawła II 9/10, w Wydziale Bezpieczeństwa, Spraw Obywatelskich i Zdrowia, pokój 0.25, parter, telefon: 61 424 66 24.
Biuro Rzeczy Znalezionych czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
Termin i sposób załatwienia
Biuro Rzeczy Znalezionych nie przyjmuje rzeczy w przypadku, gdy:
Biuro podejmuje czynności zmierzające do odszukania właściciela rzeczy i powiadomienia go o odnalezieniu rzeczy. Rzecz zostaje wydana pod warunkiem uprawdopodobnienia przez osobę zgłaszającą się po odbiór prawa do posiadania rzeczy. Wydanie rzeczy następuje za okazaniem dowodu tożsamości uprawnionego do odbioru rzeczy i pod warunkiem uiszczenia opłaty.
Opłaty
Poniesione przez znalazcę lub przechowującego koszty przechowania oraz utrzymania rzeczy w należytym stanie, a także koszty poszukiwania osoby uprawnionej do jej odbioru, obciążają osobę uprawnioną do odbioru rzeczy do wysokości wartości rzeczy w dniu odbioru.
Podstawa prawna