Deklaracja dostępności cyfrowej strony www.powiat-gniezno.pl
Wstęp do deklaracji
Data publikacji strony internetowej: 2003-04-06
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 2023-01-02
Starostwo Powiatowe w Gnieźnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej www.powiat-gniezno.pl. Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Dane teleadresowe jednostki:
Adres korespondencyjny:
ul. Papieża Jana Pawła II 9/10
62-200 Gniezno
telefon 61 424 07 41
faks 61 424 07 41
e-mail starostwo@powiat-gniezno.pl
strona WWW: https://www.powiat-gniezno.pl/
Strony internetowe Starostwa posiadają następujące ułatwienia:
Skróty klawiaturowe
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Dostępne skróty klawiszowe:
Niedostępne elementy i treści:
Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 czerwca 2021 r. mogą nie być dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, o które z nich Ci chodzi i jak powinniśmy je dostosować.
Aplikacje
Starostwo Powiatowe w Gnieźnie prowadzi następujące aplikacje mobilne:
Aplikacja BLISKO https://sisms.pl/
link do deklaracji dostępności widoczny będzie dla użytkowników aplikacji BLISKO po przejściu do szczegółów nadawcy.
Aplikacja BLISKO jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Wyjątek stanowią wyłączenia wymienione poniżej
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Działem technicznym, zoi@powiat-gniezno.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +46614246666. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Renata Góralczyk-Zielonka e-mail: koordynator@powiat-gniezno.pl.
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Przestrzenie komunikacyjne prowadzące do budynku oraz główne wejście są wolne od barier poziomych i pionowych. Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Budynek urzędu dostępny jest dla wszystkich. Posiada windy umożliwiające swobodne przemieszczanie się między piętrami.
Do budynku prowadzi wejście od ul. Papieża Jana Pawła II. Wejście wraz z terminalem windami i schodami znajduje się na poziomie 0.
Po prawej stronie od wejścia głównego znajduje się terminal informacyjny z mapą budynku.
Biuro Obsługi Interesanta znajduje się na parterze. Do biura Obsługi Interesanta można się dostać po wjechaniu windą znajdującą się po prawej stronie na poziom parteru lub pokonaniu 8 schodów znajdujących się po lewej stronie od wejścia.
Winda posiada sygnalizację dźwiękową z pełnymi komunikatami głosowymi określającymi kierunek jazdy windy, otwarcie/zamknięcie drzwi, kondygnację. Przyciski do obsługi windy posiadają oznaczenie w alfabecie Braille’a.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wywoływanie głosowe jest wyłącznie do Wydziału Komunikacji.
Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie korytarze.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami i przewijakiem dla dzieci znajduje się na parterze w korytarzu po lewej stronie.
Przed budynkiem wyznaczone są miejsca parkingowe dla osób.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku znajduje pętla indukcyjna.
W budynku drzwi do pomieszczeń są oznaczone w alfabecie Braille’a.
W budynku nie ma bramek zabezpieczających.
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
Wejście znajduje się przy ul. ul. Sienkiewicza 12a.
Winda znajduje się w szczycie budynku, od strony Starostwa Powiatowego. Wejście na klatkę schodową mieści się od strony ul. Sienkiewicza (na rogu ul. Sienkiewicza i Jana Pawła II).
Budynek jest w pełni przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Tłumacz języka migowego
W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line. Konieczność kontaktu z udziałem tłumacza języka migowego należy zgłosić minimum 3 dni przed planowaną wizytą.
Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia 2024-02-06
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez koordynatora ds. dostępności.