Logo Starostwa Powiatowego w Gnieźnie

Wyrejestrowanie pojazdu z powodu demontażu, kradzieży, wywozu pojazdu z kraju, trwałej i zupełnej utraty

Nazwa sprawy:

Wyrejestrowanie pojazdu z powodu demontażu, kradzieży, wywozu pojazdu z kraju, trwałej i zupełnej utraty

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Komunikacji i Transportu

Zakres świadczonej usługi:

Rozpatrywanie wniosków dotyczących wyrejestrowania pojazdu.

Miejsce załatwienia sprawy:

Starostwo Powiatowe w Gnieźnie

Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Papieża Jana Pawła II 9/10
62-200 Gniezno

  • Składanie dokumentów - pokój: 0.12 (parter)
  • Godziny przyjęć klientów:
    • poniedziałek: 8.00 – 16.00
    • wtorek - czwartek: 7.30 – 15.30
    • piątek: 7.30 – 15.30 - obsługa klienta do godz. 15.00
  • Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 61 424 07 09 lub drogą e-mail: rejestracja@powiat-gniezno.pl
  • W celu wyrejestrowania pojazdu można umówić się na konkretny dzień i godzinę (tel. 61 424 07 09, formularz elektroniczny http://185.44.174.249/reservation/pol/login )

Wymagane dokumenty:

Wymagane:

  • Wypełniony wniosek o wyrejestrowanie
  • Dowód rejestracyjny
  • Dokument tożsamości (w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty, w przypadku przedsiębiorców wypis z KRS lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej)

Dodatkowo:

  • W przypadku demontażu - zaświadczenie o demontażu pojazdu lub zaświadczenie o przyjęciu niekompletnego pojazdu oraz tablice rejestracyjne
  • W przypadku kradzieży - oświadczenie o kradzieży pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań oraz zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży
  • W przypadku wywozu pojazdu z kraju - dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę i stosowne oświadczenia lub dokument (kopia) potwierdzający zarejestrowanie pojazdu za granicą
  • W przypadku trwałej i zupełnej utraty - dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu (np. protokół Straży Pożarnej o spaleniu pojazdu) wraz z dokumentem potwierdzającym wniesienie opłaty na rzecz gminy na realizację zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminach oraz tablice rejestracyjne

Opłaty:

Za wyrejestrowanie pojazdu pobierana jest opłata w wysokości 10 zł.

Opłaty można dokonać:

  • Kartą płatniczą, na stanowisku przy którym załatwiana jest sprawa
  • Przelewem

Opłata za pełnomocnictwo – 17 zł od każdej osoby, za którą załatwiana jest sprawa. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie oraz wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne.
Opłatę należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiegow Gnieźnie, nr rachunku: 18 9065 0006 0000 0000 6956 0005.

Sposób załatwienia sprawy:

Sprawę załatwia się w formie decyzji.

Termin załatwienia sprawy:

  • Niezwłocznie - sprawy nie wymagające postępowania wyjaśniającego
  • 1 miesiąc - sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego
  • 2 miesiące – sprawy szczególnie skomplikowane

Tryb odwoławczy:

  • Organem odwoławczym jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Poznaniu. Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Odwołanie składa się za pośrednictwem Starosty Gnieźnieńskiego.
  • Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Interesanta (parter), w godzinach: 7.30–15.30 od poniedziałku do piątku lub przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Gnieźnie, ul. Papieża Jana Pawła II 9/10, 62-200 Gniezno.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2024.1251 t.j.) wraz z przepisami wykonawczymi

Dodatkowe informacje:

W przypadku braku możliwości osobistego stawiennictwa konieczne jest przedłożenie przez osobę upoważnioną pełnomocnictwa.

KategoriaRejestracja pojazdu
WydziałWydział Komunikacji i Transportu

Pliki do pobrania:

Wniosek
Format: docx, 23.1 kB
Pełnomocnictwo
Format: doc, 33 kB
powrót do kategorii