Logo Starostwa Powiatowego w Gnieźnie

Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych

Nazwa sprawy:

Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Komunikacji i Transportu

Zakres świadczonej usługi:

Rozpatrywanie wniosków dotyczących wydania wtórnika tablicy rejestracyjnej.

Miejsce załatwienia sprawy:

Starostwo Powiatowe w Gnieźnie

Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Papieża Jana Pawła II 9/10
62-200 Gniezno

  • Składanie dokumentów - pokój: 0.12 (parter)
  • Godziny przyjęć klientów:
    • poniedziałek: 8.00 – 16.00
    • wtorek - czwartek: 7.30 – 15.30
    • piątek: 7.30 – 15.30 - obsługa klienta do godz. 15.00
  • Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 61 424 07 09 lub drogą e-mail: rejestracja@powiat-gniezno.pl

Wymagane dokumenty:

  • Wypełniony wniosek o wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych
  • Dowód rejestracyjny
  • Oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań o utracie bądź uszkodzeniu tablic rejestracyjnych
  • Zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic rejestracyjnych
  • Dokument tożsamości (w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty, w przypadku przedsiębiorców wypis z KRS lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej)

W przypadku utraty lub zniszczenia jednej tablicy do odbioru wtórnika oprócz ww. dokumentów należy dostarczyć drugą tablicę celem jej zalegalizowania.
Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych możliwe jest tylko w przypadku zarejestrowanego pojazdu w tutejszym urzędzie.

Opłaty:

Za wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej pobierana jest opłata w wysokości:

  • 52,50 zł – dotyczy samochodu, motocykla, ciągnika lub naczepy oraz przyczepy,
  • 42,50 zł - dotyczy motoroweru

Opłaty można dokonać:

  • Przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Gnieźnie,
    nr rachunku: BNP PARIBAS POLSKA S.A.
    08 1600 1462 1747 8730 4000 0001
  • Kartą płatniczą, na stanowisku przy którym załatwiana jest sprawa

Opłata za pełnomocnictwo – 17 zł od każdej osoby, za którą załatwiana jest sprawa. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie oraz wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne.

Opłatę należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Gnieźnie, nr rachunku: 18 9065 0006 0000 0000 6956 0005.

Sposób załatwienia sprawy:

Po złożeniu wniosku wraz z kompletem dokumentów, w formie wpisu do ewidencji pojazdów oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu.

Termin załatwienia sprawy:

Sprawę załatwia się w terminie maksymalnie 7 dni od złożenia wymaganych dokumentów.

Tryb odwoławczy:

Tryb odwoławczy nie przysługuje.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2024.1251 t.j.) wraz z przepisami wykonawczymi

Dodatkowe informacje:

W przypadku wydania wtórnika tablicy rejestracyjnej do urzędu może przyjść jeden z właścicieli.

KategoriaRejestracja pojazdu
WydziałWydział Komunikacji i Transportu

Pliki do pobrania:

Wniosek o wydanie wtórnika tablicy
Format: docx, 16 kB
Pełnomocnictwo
Format: doc, 33 kB
Oświadczenie
Format: doc, 26.5 kB
powrót do kategorii