Logo Starostwa Powiatowego w Gnieźnie

Jedna infolinia dla wszystkich urzędów skarbowych w Wielkopolsce

Ocena 0/5

Od 3 stycznia 2024 roku wielkopolska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wprowadza jedną infolinię pod numerem 22 460 59 91.
 
Oprócz standardowych połączeń, osoba dzwoniąca na infolinię będzie mogła potwierdzić swoją tożsamość TelePinem i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.
 
Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.
 
Nowy model obsługi telefonicznej był testowany w województwie wielkopolskim podczas pilotażu, który trwał od 4 września do 27 października 2023 roku. Od środy 3 stycznia 2024 roku klienci wielkopolskich urzędów skarbowych już na stałe będą korzystać z nowych rozwiązań. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią.
 
W zależności od zakresu poszukiwanych informacji klient będzie mógł skorzystać z dwóch typów połączeń: standardowego oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.
 
Infolinia to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług.
 
Podstawowe informacje o infolinii: numer telefonu: 22 460 59 91, koszt połączenia jest liczony jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
 
W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:
Bez potwierdzenia tożsamości:

  • Ogólna informacja podatkowo-celna,
  • Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.

Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:

  • Indywidualna informacja podatkowo-celna.
  • Informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.

 
Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl
 
Infolinia to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl
 
Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:
- telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
- telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
- telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy). 

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Dodaj komentarz

Spodobała Ci się informacja? Zostaw nam swoją opinię
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!
Twoja ocena
Ocena (0/5)

Pozostałe
aktualności