Logo Starostwa Powiatowego w Gnieźnie

Rejestracja pojazdu nowego zakupionego w Polsce

Nazwa sprawy:

Rejestracja pojazdu nowego zakupionego w Polsce

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Komunikacji i Transportu

Zakres świadczonej usługi:

Rozpatrywanie wniosków dotyczących rejestracji pojazdu nowego zakupionego w Polsce.

Miejsce załatwienia sprawy:

Starostwo Powiatowe w Gnieźnie

Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Papieża Jana Pawła II 9/10
62-200 Gniezno

  • Składanie dokumentów - pokój: 0.12 (parter)
  • Godziny przyjęć klientów:
    • poniedziałek: 8.00 – 16.00
    • wtorek - czwartek: 7.30 – 15.30
    • piątek: 7.30 – 15.30 - obsługa klienta do godz. 15.00
  • Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 61 424 07 09 lub drogą e-mail: rejestracja@powiat-gniezno.pl
  • W celu zarejestrowania pojazdu można umówić się na konkretny dzień i godzinę (tel. 61 424 07 09, formularz elektroniczny http://185.44.174.249/reservation/pol/login )

Wymagane dokumenty:

  • Wypełniony wniosek
  • Dowód własności pojazdu (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, umowa zamiany, faktura Vat)
  • Świadectwo zgodności WE albo świadectwo zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji pojazdu i ewidencji pojazdu
  • Dokument potwierdzający zapłatę akcyzy lub oświadczenie wyspecjalizowanego salonu sprzedaży, że posiada oryginał lub kopię dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy

Opłaty:

Za rejestrację pojazdu pobierana jest opłata w wysokości:

  • 160 zł w przypadku, gdy rejestrowany jest samochód, ciągnik samochodowy lub autobus
  • 120 zł w przypadku, gdy rejestrowana jest przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy lub motocykl
  • 110 zł w przypadku, gdy rejestrowany jest motorower

Opłaty można dokonać:

  • Kartą płatniczą na stanowisku, przy którym załatwiana jest sprawa,
  • przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Gnieźnie,
    nr rachunku: BNP PARIBAS POLSKA S.A.
    08 1600 1462 1747 8730 4000 0001

Opłata za pełnomocnictwo – 17 zł od każdej osoby, za którą załatwiana jest sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie oraz wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne.
Opłatę za pełnomocnictwo należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Gnieźnie; nr rachunku: 18 9065 0006 0000 0000 6956 0005.

Sposób załatwienia sprawy:

Sprawę załatwia się w formie decyzji.

Termin załatwienia sprawy:

  • Niezwłocznie - sprawy nie wymagające postępowania wyjaśniającego
  • 1 miesiąc - sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego
  • 2 miesiące – sprawy szczególnie skomplikowane

Tryb odwoławczy:

Organem odwoławczym jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Poznaniu. Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Odwołanie składa się za pośrednictwem Starosty Gnieźnieńskiego.
Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Interesanta (parter), w godzinach: 7.30–15.30 od poniedziałku do piątku lub przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Gnieźnie, ul. Papieża Jana Pawła II 9/10, 62-200 Gniezno.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024, poz. 1251 t.j.) wraz z przepisami wykonawczymi

Dodatkowe informacje:

W przypadku braku możliwości osobistego stawiennictwa konieczne jest przedłożenie przez osobę upoważnioną pełnomocnictwa.

KategoriaRejestracja pojazdu
WydziałWydział Komunikacji i Transportu

Pliki do pobrania:

Wniosek o rejestrację
Format: docx, 23.27 kB
Pełnomocnictwo
Format: doc, 33 kB
Oświadczenie
Format: doc, 26.5 kB
powrót do kategorii