Nazwa sprawy: |
Wydawanie pozwoleń na budowę, przebudowę, rozbudowę i nadbudowę obiektów budowlanych oraz pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części |
Jednostka odpowiedzialna: |
Wydział Architektury i Budownictwa |
Zakres świadczonej usługi: |
Wydawanie decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę, przebudowę, rozbudowę i nadbudowę obiektów budowlanych oraz pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektów budowlanych i ich części. |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Wydział Architektury i Budownictwa ul. Papieża Jana Pawła II 9/10, 62-200 Gniezno II piętro, pok. nr 2.22; 2.24; 2.25; 2.26 tel. 61 424 07 33; 61 424 07 51; 61 424 66 78; 61 424 07 61 e-mail: architektura@powiat-gniezno.pl godziny przyjęć klientów: 7:30 – 15:30 |
Wymagane dokumenty: |
|
Opłaty: |
Opłatę należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Gnieźnie NR BS – Gniezno 18 9065 0006 0000 0000 6956 0005 z dopiskiem opłata budowlana lub wpłacić do kasy Urzędu Miejskiego w Gnieźnie ul. Lecha 6 (w poniedziałki w godz. 8:30-15:00, wtorek - piątek w godz. 8:00-14:00) |
Sposób załatwienia sprawy: |
Wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę i zatwierdzeniu projektu budowlanego. |
Termin załatwienia sprawy: |
Decyzje wydawane są niezwłocznie w terminie miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin rozpatrzenia sprawy wynosi 2 miesiące. Do w/w terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonywania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo przyczyn niezależnych od organu. W postępowaniu administracyjnym o pozwolenie sprawdza się kompletność wniosku, w przypadku braków wzywa się Wnioskodawcę do ich uzupełnienia pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia. W dalszej kolejności organ sprawdza załączoną dokumentację. W razie wystąpienia nieprawidłowości zobowiązuje inwestora postanowieniem do uzupełnienia braków w wyznaczonym terminie. Przygotowaną decyzję o pozwoleniu na budowę wraz z dwoma egzemplarzami zatwierdzonego projektu budowlanego inwestor odbiera osobiście lub na podstawie udzielonego upoważnienia czy pełnomocnictwa. Decyzja staje się ostateczna po upływie 14 dni od daty potwierdzenia jej odbioru przez ostatnią ze stron postępowania. Strona ma prawo zrzeczenia się odwołania na podstawie art. 127a § 1,2 oraz art. 130 § 4 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego. Decyzja jest ważna przez okres 3 lat od daty kiedy stanie się ostateczna. |
Tryb odwoławczy: |
Organem odwoławczym jest Wojewoda Wielkopolski w Poznaniu. Termin wniesienia odwołania od decyzji przez strony wynosi 14 dni, od momentu odebrania decyzji. Odwołanie odbywa się za pośrednictwem Starosty Gnieźnieńskiego. |
Podstawa prawna: |
|
Dodatkowe informacje: |
Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Interesanta, parter – holl główny, od poniedziałku do piątku lub przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Gnieźnie Wydział Architektury i Budownictwa ul. Papieża Jana Pawła II 9/10 62-200 Gniezno |
Formularze wniosków i druki do pobrania: |
Projekt Wdrożenie zaawansowanych e-usług dla klientów Starostwa Powiatowego w Gnieźnie oraz jednostek podległych współfinansowany ze środków
Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020 w ramach konkursu Rozwój elektronicznych usług publicznych