Przedmiotem projektu ÅšWiAT Åšrodowisko Wiedza i Alternatywne Technologie
jest przygotowanie dziaÅ‚aÅ„ edukacyjno – informacyjnych dotyczÄ…cych obserwacji przyrody
i analizy zmian klimatu na terenie powiatu poprzez przeprowadzenie kampanii
przy wykorzystaniu wyników pochodzÄ…cych z 9 stacji meteorologicznych. W ramach projektu zaplanowano zakup powszechnie dostÄ™pnej infrastruktury: profesjonalnych stacji meteorologicznych i wyposażenia ogródków meteorologicznych, przygotowanie innowacyjnych Å›cieżek przyrodniczo - edukacyjnych, Eko-ogrodu, zorganizowanie Centrum zbierajÄ…cego i analizujÄ…cego wyniki pomiarów ze wszystkich punktów. ZaÅ‚ożenie Eko-Ogrodu
i szklarni ma podnieść świadomość ekologiczną w zakresie ochrony środowiska, ochrony przyrody i ekologii. Dzięki działaniom polegających na bezpośrednim przygotowaniu
i prowadzeniu upraw na poletkach oraz w szklarni odbiorcy nabÄ™dÄ… nie tylko wiedzÄ… teoretycznÄ…, ale również praktycznÄ… poprzez zajÄ™cia terenowe polegajÄ…ce na uprawie ogrodu ekologicznego metodÄ… tradycyjnÄ… i ekologicznÄ…, pielÄ™gnacjÄ™ nasadzeÅ„ roÅ›lin. Projekt zakÅ‚ada różnorodne dziaÅ‚ania informacyjne, edukacyjne i promocyjne dla mieszkaÅ„ców powiatu,
które majÄ… uÅ›wiadomić potrzebÄ™ dziaÅ‚aÅ„ zwiÄ…zanych z ochronÄ… zasobów przyrody.
W zależności od podejmowanych form edukacji odbiorcami projektu będą osoby dorosłe, młodzież szkolna oraz dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym. Pośrednimi odbiorcami
sÄ… osoby podróżujÄ…ce na szlaku piastowskim.
W ramach projektu prowadzona bÄ™dzie jedna kampania informacyjno – edukacyjna obejmujÄ…ca tematykÄ™ zwiÄ…zanÄ… z realizacjÄ… projektu poprzez 4 różne oferty edukacyjne: spotkania informacyjno – edukacyjne, lekcje, zajÄ™cia terenowe, rajdy. Wskaźniki produktu to: liczba oÅ›rodków prowadzÄ…cych dziaÅ‚alność w zakresie edukacji ekologicznej, które otrzymaÅ‚y wsparcie na budowÄ™, rozbudowÄ™, modernizacjÄ™, doposażenie oraz prowadzenie kampanii
(w tym 4 różne formy edukacyjne). BezpoÅ›rednim efektem ekologicznym bÄ™dzie: zachÄ™cenie odbiorców do poznawania przyrody, umiejÄ™tność obserwacji zjawisk atmosferycznych
i walorów przyrodniczych, rozwijanie wrażliwoÅ›ci na otaczajÄ…cÄ… przyrodÄ™, ksztaÅ‚towanie zachowaÅ„ przyjaznych Å›rodowisku, promowanie ochrony przyrody.