Wzrost polsko-brytyjskiej wymiany turystycznej
Jak czytamy dalej w cytowanym miesięczniku: "Pod względem liczby turystów spędzających w Polsce co najmniej jedną noc, Wielka Brytania utrwaliła pozycję lidera w klasyfikacji krajów nie sąsiadujących z Polską. Duże znaczenie w pobudzeniu ruchu turystycznego ma ekspansja tanich linii lotniczych i ich sezonowe promocje. Większość wyjazdów ma charakter zorganizowany i jest zaplanowana z góry."
"Dane są bardzo dobre, ale jeśli fachowo i marketingowo nie wzmocni się promocji Polski na tutejszym rynku, to dynamika wzrostu obrotów zacznie maleć, a poczynając od roku 2008-09 załamie się" - powiedział PAP dyrektor ośrodka (POIT w Londynie - dop. autora) Jerzy Szegidewicz.
Możliwości dalszego wzrostu obrotów Szegidewicz widzi m. in. w zakresie tzw. turystyki ekologicznej, medyczno-kosmetycznej (wyjazdów na zabiegi dentystyczne, kosmetyczne, operacje typu wymiana stawu biodrowego i leczenie w uzdrowiskach), a także popularnych w W. Brytanii wyjazdów na wieczory kawalerskie i panieńskie.
Rośnie też segment turystyki korporacyjnej związany z organizowaniem konferencji i narad oraz wyjazdy typu "city break", (zwykle 2-4 dniowy pobyt w czasie weekendu ze zorganizowanym programem). Największym wzięciem nadal cieszy się Kraków i Zakopane, ale w ub. r. zaobserwowano wzrost zainteresowania Brytyjczyków wyjazdami na wybrzeże Bałtyku i Hel."
Organizatorzy wystawy "Gniezno - Pierwsza Stolica Polski. Perła Szlaku Piastowskiego" liczą na wymierne efekty promocji Gniezna i Powiatu Gnieźnieńskiego na rynku brytyjskim. Władze powiatu zakładają ponadto kontynuację współpracy z Polskim Ośrodkiem Informacji Turystycznej w Londynie.
Agnieszka Rzempała - Chmielewska

źródło: www.ttg.com.pl