Klaster Turystyczny „Szlak Piastowski w Wielkopolsce” po raz kolejny zaprasza na bezpÅ‚atne spotkania w ramach „Cyklu szkoleÅ„ i warsztatów na Szlaku Piastowskim”, wspóÅ‚finansowane przez SamorzÄ…d Województwa Wielkopolskiego. W Å›wiat skutecznego marketingu turystycznego wprowadzili Kasia i Maciej Marczewski – „Ruszaj w drogÄ™!” podczas majowego spotkania w Starostwie Powiatowym w Gnieźnie. Uczestnicy poprzedniego szkolenia na Szlaku Piastowskim uzyskali umiejÄ™tnoÅ›ci konstruowania ciekawych treÅ›ci promujÄ…cych atrakcje ze szlaków tematycznych. Teraz nadszedÅ‚ czas na ich efektywne wykorzystanie w Å›rodowisku mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych.
Jak wykorzystać potencjaÅ‚ social mediów?
Docieranie do turystów i budowanie spoÅ‚ecznoÅ›ci poprzez social media, to dla wielu podmiotów i firm, również z branży turystycznej, nowe wyzwanie. ZwÅ‚aszcza instytucje kultury spotykajÄ… siÄ™ z dużymi problemami w pracy nad zwiÄ™kszaniem liczby osób obserwujÄ…cych czy subskrybujÄ…cych ich strony i profile typu "fanpage". WÅ‚aÅ›nie do pracowników tych instytucji oraz przedstawicieli innych sektorów branży turystycznej (hoteli, restauracji) kierowana jest opisywana inicjatywa. Dodatkowym celem szkoleÅ„ jest zwiÄ™kszenie zaangażowania uczestników w promocjÄ™ sieciowÄ… Szlaku Piastowskiego, w tym także obiektów, grup dziaÅ‚ania oraz stowarzyszeÅ„ i przeÅ‚ożenie tego zaangażowania na wymierne efekty caÅ‚ej branży turystycznej w regionie.
Każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzajÄ…cy udziaÅ‚ w szkoleniu. Przede wszystkim jednak, uzyska dostÄ™p do sporej dawki wiedzy na temat budowania marki i angażujÄ…cego odbiorców przekazu na najpopularniejszych wspóÅ‚czeÅ›nie platformach – Facebook i Instagram. O zdobywanie nowych, praktycznych kompetencji zadba Mateusz ChÄ™clewski, przedstawiciel agencji interaktywnej HESNA IMS.
Co w programie?
Dwa dwudniowe warsztaty dedykowane sÄ… wszystkim przedstawicielom branży turystycznej, dziaÅ‚ajÄ…cym w obrÄ™bie Szlaku Piastowskiego. W programie warsztatów znajdzie siÄ™:
DZIEŃ I
1. Marketing na Facebooku - wprowadzenie:
o Profil biznesowy na Facebooku - podstawy.
o Panel zarzÄ…dzania profilem biznesowym.
o Jak publikować? Na co pozwala regulamin Facebooka i prawo polskie?
o Nie bądź dzban! Poznajemy język social media i marketingu.
2. Budowanie zaangażowania i pozyskiwanie fanów I:
o Jak pozyskiwać fanów?
o Kupowanie fanów i polubieÅ„ - zagrożenia.
o Jakie posty najlepiej budujÄ… zaangażowanie i jakich postów unikać?
o Gdzie szukać inspiracji kiedy zabraknie nam materiaÅ‚ów do publikacji?
3. Budowanie zaangażowania i pozyskiwanie fanów II:
o Wykorzystanie zewnętrznych narzędzi do skutecznych publikacji.
o BÄ…dź interaktywny! Jak skutecznie tworzyć treÅ›ci video, GIF, Panoramy i transmisje na żywo? – zajÄ™cia praktyczne.
o Przykłady angażujących publikacji.
4. Zarządzanie społecznością i komunikacja:
o W jaki sposób zwracać siÄ™ do użytkowników?
o Niewygodne komentarze i posty użytkowników – co możemy zrobić?
o Bieszczady! Czyli jak zapobiegać kryzysom zanim się wydarzą?
o Mamy kryzys! Co robić?
DZIEŃ II
1. Instagram marketing - wprowadzenie:
o Różnica miÄ™dzy użytkownikami Instagrama i Facebooka.
o ZarzÄ…dzanie kontem na Instagramie.
2. Jak budować duże zasięgi na Instagramie?
o Jak często publikować posty?
o Jak skutecznie dobierać hashtagi?
o Follow4Follow? Ma to sens?
o Influencerzy - z którymi warto wspóÅ‚pracować?
3. Instagram - zagrożenia:
o Boty.
o Sztuczne konta.
o Udawani influencerzy.
4. Reklamy na Facebooku i Instagramie:
o Zapoznanie z Facebook Ads, tworzenie pierwszej kampanii – zajÄ™cia praktyczne.
o Jak skutecznie kierować reklamÄ™ tylko do moich potencjalnych klientów?
o Podstawy skutecznej reklamy – co najlepiej siÄ™ „klika”?
o Åšredniozaawansowane kierowanie reklam.
Jak zapisać się na szkolenie?
Do wyboru są dwa terminy szkoleń. Spotkamy się w Poznaniu (w sali dydaktycznej Rezerwatu Archeologicznego Genius Loci, ul. Ks. I. Posadzego) 17-18 października br. lub 28-29 października br. o godzinie 9:00. Zgłoszenia kierować można na adres koordynator@szlakpiastowski.pl. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje zatem kolejność zgłoszeń.
Uczestnicy sÄ… zobowiÄ…zani do przybycia na warsztaty z wÅ‚asnym laptopem. Organizator zapewnia drobny poczÄ™stunek i dostÄ™p do materiaÅ‚ów szkoleniowych, jednak ewentualny nocleg uczestnicy powinni zorganizować sobie we wÅ‚asnym zakresie.
Projekt „Cykl szkoleÅ„ i warsztatów na Szlaku Piastowskim” realizowany przez Klaster Turystyczny „Szlak Piastowski w Wielkopolsce” jest wspóÅ‚finansowany przez SamorzÄ…d Województwa Wielkopolskiego.
fot. kropekk_pl (Pixabay)