BIPÅšroda, 07.6.2023

Skuteczny marketing na Szlaku Piastowskim

Skuteczny marketing na Szlaku Piastowskim

21 maja br. w Starostwie Powiatowym w Gnieźnie odbyÅ‚o siÄ™ szkolenie „Skuteczny marketing turystyczny. Jak promować atrakcje ze szlaków tematycznych?”, prowadzone przez blogerów KasiÄ™ i Macieja Marczewskich z Fundacji „Ruszaj w DrogÄ™!”. Szkolenie zorganizowaÅ‚  Klaster Turystyczny „Szlak Piastowski w Wielkopolsce”, który na zaplanowany przez siebie cykl szkoleÅ„ i warsztatów dedykowanych Szlakowi Piastowskiemu, pozyskaÅ‚ Å›rodki z SamorzÄ…du Województwa Wielkopolskiego. W sali sesyjnej zgromadzili siÄ™ przedstawiciele branży turystycznej dziaÅ‚ajÄ…cy w przestrzeni Szlaku, osoby reprezentujÄ…ce jego obiekty, reprezentanci samorzÄ…dów, organizacje turystyczne i podmioty dziaÅ‚ajÄ…ce w branży hotelarskiej.

Pierwsze, wiosenne spotkanie, byÅ‚o poczÄ…tkiem dalszych dziaÅ‚aÅ„, które bÄ™dÄ… kontynuowane jesieniÄ….

Jak skutecznie przekonać turystów do zwiedzania Szlaku Piastowskiego? WedÅ‚ug Marczewskich istniejÄ… dwa typy turystów: ci, którzy odwiedzÄ… dane miejsce, bo już to zaplanowali i czujÄ… takÄ… potrzebÄ™ oraz ci, którzy jeszcze nie wiedzÄ… gdzie pojechać. Tych drugich trzeba do siebie skutecznie przyciÄ…gnąć! Jak to zrobić? Uczestnicy dowiedzieli siÄ™ tego dziÄ™ki poznaniu m.in. koncepcji siedmiu grzechów gÅ‚ównych tekstów turystycznych, metody storytellingu, techniki konstrukcji persony oraz 12 kroków sukcesu turystycznego tekstu.

Szkolenie skÅ‚adaÅ‚o siÄ™ z trzech moduÅ‚ów: redakcja i copywriting, psychologia i marketing oraz technologia i dystrybucja. GÅ‚ównym celem szkolenia byÅ‚a nauka pisania dobrych tekstów turystycznych. Zaprezentowano jakie tematy należy w nich podejmować, o czym je pisać, dla kogo oraz jak, gdzie i w jakiej formie je promować. Poznali m.in. „zakazane zwroty i sÅ‚owa” w tekstach turystycznych i metody, za pomocÄ… których można ich uniknąć. Podczas warsztatów poszukiwano rozwiÄ…zania jednego z podstawowych problemów pisarskich - jak sprawić, by tekst nie byÅ‚ ani zbyt ogólny, ani zbyt szczegóÅ‚owy.

Uczestnicy szkolenia wykorzystali swojÄ… wiedzÄ™ i kreatywność w różnorodnych ćwiczeniach praktycznych: napisaniu tweeta, analizie materiaÅ‚ów promocyjnych i stworzeniu tzw. persony – przedstawiciela grupy potencjalnych odbiorców oferty. ProwadzÄ…cy zapewnili potrzebne materiaÅ‚y oraz zaprezentowali swój zbiór różnorodnych materiaÅ‚ów sÅ‚użących promocji turystyki (przewodników, ulotek, broszur, map), które zebrali ze wszystkich zakÄ…tków Polski. MiaÅ‚y sÅ‚użyć odbiorcom jako inspiracja, a przykÅ‚ady nieudanych publikacji prezentowano ku przestrodze.

Każdy, kto braÅ‚ udziaÅ‚ w warsztatach miaÅ‚ okazjÄ™ poszerzyć swojÄ… wiedzÄ™ na temat promocji atrakcji turystycznych ze szlaków w najważniejszych mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych – na  Facebooku i Instagramie. SpecyfikÄ… tego rynku jest dynamiczny, trudny do przewidzenia rozwój. Sami prowadzÄ…cy przez lata swojej zawodowej i hobbystycznej obecnoÅ›ci w Internecie byli Å›wiadkami wzlotów i upadków nie tylko poszczególnych trendów w social media, ale również caÅ‚ych aplikacji i stron. DziÄ™ki analizie tych kanaÅ‚ów komunikacji, wypracowali skuteczne metody sÅ‚użące promocji atrakcji i regionów turystycznych. Wiele z nich mogÅ‚o być zaskakujÄ…cych dla uczestników.  Zasady, na których opiera siÄ™ Facebook przy prezentacji użytkownikom promowanych postów oraz analiza, dlaczego jeden post z tego samego fanpage'a może być częściej „klikany” niż inny, to tylko niektóre z zagadek rozwiÄ…zanych przez szkoleniowców.

Poczucie humoru, swoboda w prowadzeniu dyskusji i kompetencje Kasi i Macieja Marczewskich pozytywnie wpÅ‚ynęły na atmosferÄ™ szkolenia, nie obniżajÄ…c jego wartoÅ›ci merytorycznej. Blogerzy chÄ™tnie odpowiadali na wszystkie pytania uczestników, sÅ‚użyli radÄ… i cennymi wskazówkami. Wiedza przekazana przez nich na szkoleniu z pewnoÅ›ciÄ… bÄ™dzie przydatna w opracowywaniu materiaÅ‚ów promocyjnych i promowaniu atrakcji turystycznych Szlaku Piastowskiego, także jako caÅ‚oÅ›ci.

Wszystkie te nowe umiejÄ™tnoÅ›ci bÄ™dzie można usystematyzować i rozwijać podczas kolejnych spotkaÅ„ szkoleniowych, które Klaster Turystyczny „Szlak Piastowski w Wielkopolsce” zaplanowaÅ‚ jesieniÄ… tego roku. Informacje i szczegóÅ‚y odnoÅ›nie tych spotkaÅ„ bÄ™dÄ… dostÄ™pne na stronie www.szlakpiastowski.pl.

Na szkolenie zgłosili się reprezentanci następujących instytucji:

  • Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy
  • PoznaÅ„ska Lokalna Organizacja Turystyczna
  • UrzÄ…d Miasta i Gminy Trzemeszno
  • ZespóÅ‚ Parków Krajobrazowych Województwa Wielkopolskiego
  • Lokalna Organizacja Turystyczna MARINA Konin
  • Skansen Miniatur Szlaku Piastowskiego w Pobiedziskach
  • UrzÄ…d Miejski w WÄ…growcu
  • UrzÄ…d Miejski w Pyzdrach
  • Wielkopolska Organizacja Turystyczna
  • UrzÄ…d MarszaÅ‚kowski Województwa Wielkopolskiego
  • Muzeum PoczÄ…tków PaÅ„stwa Polskiego
  • Starostwo Powiatowe we WrzeÅ›ni
  • Starostwo Powiatowe w Koninie
  • Starostwo Powiatowe w Gnieźnie
  • Organizacja Turystyczna Szlak Piastowski
  • Informacja Turystyczna Brześć Kujawski
  • Sieć Hoteli Pietrak
  • Centrum Informacji Turystycznej w Kaliszu

 

drukuj:
udostępnij:
PROJEKTY REALIZOWANE PRZEZ POWIAT

reklama aplikacji mobilnej
Rejestracja rezerwacji pojazdów
Status kolejki