Powiat Gnieźnieński po raz siódmy z HIT-em Promocji Regionu!
Nagrody HIT-a za rok 2015 otrzymały również cztery firmy z terenu naszego powiatu. 24 lutego br., z wyróżnionymi nagrodą przedsiębiorcami spotkali się Beata Tarczyńska, starosta gnieźnieński i wicestarosta Jerzy Berlik.
HIT Promocji Regionu dla Powiatu GnieźnieÅ„skiego zostaÅ‚ przyznany Starostwu Powiatowemu w Gnieźnie za promowanie podmiotów z różnych obszarów spoÅ‚eczno – gospodarczych funkcjonujÄ…cych na terenie powiatu gnieźnieÅ„skiego. Podobnego wyczynu,
tj. siedmiokrotnego wyróżnienia za swoją działalność nie udało się powtórzyć żadnemu innemu samorządowi. Ta wyjątkowa nagroda ustanowiona przez organizatorów konkursu jest przyznawana od 2009 roku.
Nagroda cieszy wÅ‚adze powiatu, gdyż pomimo ograniczonych narzÄ™dzi wsparcia przedsiÄ™biorczoÅ›ci, jakimi dysponujÄ… powiaty, formuÅ‚a promocji lokalnych firm jak chociażby organizowany od 2001 roku konkurs „OrzeÅ‚ Powiatu GnieźnieÅ„skiego dla PrzedsiÄ™biorczoÅ›ci” przynosi bardzo pozytywne efekty wizerunkowe w regionie (wiÄ™cej o samym konkursie oraz
o wszystkich dotychczasowych laureatach na stronie: www.orzelprzedsiebiorczosci.pl).
Uroczysta gala podsumowująca XXI. edycję konkursu odbyła się w dniu 21 lutego br. w auli UAM w Poznaniu. Podczas uroczystości wręczono laury podmiotom, które zostały zarekomendowane i zweryfikowane przez kapitułę konkursu. Wzorem poprzedniego roku, były to firmy i instytucje z sąsiadujących województw lubuskiego i wielkopolskiego. Swoją obecnością uroczystość uświetniły władze wojewódzkie obu regionów. Atrakcją wieczoru był występ wokalistki Moniki Kuszyńskiej.
Wśród tegorocznych laureatów z terenu powiatu gnieźnieńskiego znalazły się cztery firmy:
- AD Consulting Biuro Rachunkowe, Doradztwo Gospodarcze i Finansowe, Kursy
i Szkolenia Anna Drejza (HIT 2015, za: jakość obsługi podmiotów w zakresie księgowości, podatków oraz kadr i płac, a także szeroko pojęte w obszarze prowadzenia działalności gospodarczej);
- P. P. H. U. Lismar sp. z o. o. (Kryształowy HIT 2015, za: zaprojektowanie, opatentowanie oraz wdrożenie innowacyjnych rozwiązań do seryjnej produkcji wyrobów stosowanych w instytucjach wodociągowych i przeciwpożarowych);
- Biuro Rachunkowe „Profit” Magdalena Bosacka (Rubinowy HIT 2015, za: kreowanie wizerunku przedsiÄ™biorstwa w oparciu o ponad 20-letnie doÅ›wiadczenie uwzglÄ™dniajÄ…ce najnowoczeÅ›niejsze rozwiÄ…zania i technologie informatyczne do obsÅ‚ugi klientów w zakresie obsÅ‚ugi dokumentacji finansowej, pracowniczej oraz doradztwa gospodarczego);
- Centrum Finansowo-Doradcze „FINexpert” sp. z o. o. (Rubinowy HIT 2015
z gwiazdą, za: punkt wsparcia przedsiębiorców, kompleksowe doradztwo dla małych
i średnich przedsiębiorstw w zakresie zakładania działalności i rachunkowości kadr
i płac, a także usług finansowych).
Starosta GnieźnieÅ„ski każdego roku typuje kandydatów do nagrody spoÅ›ród laureatów wspomnianego wczeÅ›niej konkursu pn. „OrzeÅ‚ Powiatu GnieźnieÅ„skiego dla PrzedsiÄ™biorczoÅ›ci”. Wnikliwa weryfikacja firm na etapie konkursu powiatowego ma niewÄ…tpliwie wpÅ‚yw na dalsze sukcesy przedsiÄ™biorców na poziomie regionalnym, a nawet ogólnopolskim.
Powiat Gnieźnieński, oprócz siedmiu HIT-ów Promocji Regionu zdobytych w latach 2009
– 2015, ma również na swoim koncie inne nagrody zdobyte w ramach tego konkursu:
- HIT za dokonania w zakresie przeprowadzonych remontów termomodernizacyjnych
w podległych jednostkach oświatowych (rok 2004),
- HIT za „GnieźnieÅ„ski Program Wspierania SzkoÅ‚y” (rok 2009),
- Kryształowy HIT za przebudowę budynku Starostwa Powiatowego w Gnieźnie
i radykalne podniesienie standardu obsługi klienta oraz warunków pracy personelu
(rok 2011),
- Rubinowy HIT za rewitalizacjÄ™ obszaru powojskowego – budynku dawnych koszar
6. Regimentu Piechoty Pomorskiej w Gnieźnie przy ul. Sobieskiego 20 (rok 2013).
Zarówno założenia, jak i regulamin konkursu, ulegały przez lata pewnym modyfikacjom. Jednak jego istota i cel pozostały niezmienne. Jest to przedsięwzięcie wyłaniające
i promujące szczególnie cenne dokonania rynkowe, samorządowe i ekologiczne.
Kapituła konkursu ocenia przede wszystkim poziom jakościowy, nowatorstwo i zakres osiągniętych efektów. Przyjęte kryteria ocen i zasady pracy kapituły wyrównują szanse małych, średnich i dużych firm oraz urzędów, zespołów i poszczególnych osób.
Organizatorem projektu „Gospodarczo-SamorzÄ…dowy HIT” jest Instytut Certyfikacji
i Jakości Gospodarczo-Samorządowy HIT (dawniej Agencja Promocyjna PUNKT S). Agencja Promocyjna PUNKT S była pomysłodawcą przedsięwzięcia i organizatorem konkursu od 1995 roku w Wielkopolsce, od 1999 roku w województwie kujawsko-pomorskim, od roku 2003
w województwie lubuskim a od roku 2004 również w województwie pomorskim.
Partnerami przy organizacji projektu są samorządy terytorialne, podmioty zajmujące się analizą gospodarczą przedsiębiorczości, przedstawiciele ośrodków doradztwa rolniczego, agencji rozwoju regionalnego, lokalnych mediów oraz innych instytucji i organizacji zainteresowanych życiem gospodarczym i samorządowym.