Projektantom nowego logo narzucono nazwę podmiotu i hasło, tj.
Prace konkursowe zostaÅ‚y ocenione przez komisjÄ™ konkursowÄ… obradujÄ…cÄ… w skÅ‚adzie: prof. MirosÅ‚aw Adamczyk – ASP w Poznaniu, prof. Grzegorz MarszaÅ‚ek – ASP w Poznaniu, mgr Mateusz Kokot – ASP w Poznaniu, mgr JarosÅ‚aw Gryguć – grafik, absolwent ASP w Poznaniu i Agnieszka RzempaÅ‚a – Chmielewska – dyrektor WydziaÅ‚u Promocji i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Gnieźnie. Sekretarzem konkursu byÅ‚ prof. Krzysztof Kochnowicz – Dziekan WydziaÅ‚u Grafiki ASP w Poznaniu.
Pierwszej weryfikacji zgłoszonych prac dokonano w Pracowni Znaku i Typografii ASP w Poznaniu. Spośród wyselekcjonowanej grupy 14 prac komisja konkursowa postanowiła, iż:
Autor zwycięskiego loga otrzymał nagrodę w wysokości 4.000 złotych.
Nazwa Powiat Gniezno będzie wraz z powstaniem nowego loga systematycznie wprowadzana do wszelkich możliwych form i narządzi promocji powiatu. Logo promocyjne powiatu będzie również funkcjonowało w wersji angielskiej i niemieckiej, więc nazwa Powiat Gniezno będzie jednolicie pojawiała się w każdej wersji językowej.
Nowe logo powiatu, tworzona aktualnie na bazie nowego znaku graficznego identyfikacja wizualna, podejmowane różnorodne dziaÅ‚ania, chociażby takie jak realizacja projektu promocyjnego pn. Tu powstaÅ‚a Polska – promocja kulturowego produktu turystycznego Powiatu GnieźnieÅ„skiego, wizerunkowego produktu Wielkopolski, kreujÄ… nowy „branding” marki Powiatu GnieźnieÅ„skiego.