Tegoroczne targi MIPIM byÅ‚y tym bardziej szczególne nie tylko dla Wielkopolski, ale dla wszystkich polskich wystawców – ponieważ Polska byÅ‚a goÅ›ciem honorowym targów. Z tej okazji przygotowana zostaÅ‚a w pierwszy dzieÅ„ targów konferencja prasowa m.in. z udziaÅ‚em podsekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki RafaÅ‚a Baniaka, a także panel dyskusyjny z udziaÅ‚em czoÅ‚owych analityków gospodarki Å›wiatowej pn. Poland: Land of opportunity? / Polska: Kraj możliwoÅ›ci? Z kolei 18 marca, tj. w czwartek, podczas gali The MIPIM AWARDS – Polska zostaÅ‚a uhonorowana nagrodÄ… specjalnÄ…, w ramach uznania kraju, który najlepiej poradziÅ‚ sobie na arenie miÄ™dzynarodowej ze skutkami kryzysu gospodarczego. CiekawostkÄ… może być fakt, iż gala nagród targów MIPIM , na której Polska zostaÅ‚a specjalnie uhonorowana, odbyÅ‚a siÄ™ w tej samej sali, gdzie rozdawane sÄ… sÅ‚ynne nagrody filmowe w Cannes, zwane zÅ‚otymi palmami.
Trzeba tutaj szczególnie zaznaczyć, iż MIPIM to również najwiÄ™ksze targi nieruchomoÅ›ci w Europie. W tym roku, po raz pierwszy uczestniczyli w nich także Powiat GnieźnieÅ„ski oraz Powiatowe Centrum ObsÅ‚ugi Inwestora wraz z innymi współwystawcami z Wielkopolski. StÄ…d obecni byli na stoisku przedstawiciele: SÅ‚upcy, WrzeÅ›ni, Jarocina, WÄ…growca, Åšremu, Leszna, Gniezna, Starego Miasta a także najstarszego miasta w Polsce – Kalisza.
Wyjazd ten byÅ‚ możliwy dziÄ™ki współpracy z UrzÄ™dem MarszaÅ‚kowskim Województwa Wielkopolskiego (www.umww.pl) i zorganizowany zostaÅ‚ w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, Priorytet I Konkurencyjność PrzedsiÄ™biorstw, DziaÅ‚anie 1.5 Promocja regionalnej gospodarki, projekt kluczowy „Kompleksowa promocja gospodarki i inwestycji w Wielkopolsce”.
Wielkopolskie stoisko cieszyło się szczególnym zainteresowaniem potencjalnych inwestorów, a zwłaszcza developerów z Irlandii, Wielkiej Brytanii oraz Niemiec. Na podstawie szeregu przeprowadzonych rozmów z inwestorami, wnioskować można, iż tereny inwestycyjne w Powiecie Gnieźnieńskim cieszą się niezwykłym zainteresowaniem przede wszystkim ze względu na swoją przystępną lokalizację oraz dobre połączenia komunikacyjne niemal z całą Europą.
Podczas targów nie zabrakło również prezentacji potencjalnych terenów i ofert developerskich przedstawionych na zasadzie symulacji i ogólnie przystępnych makiet. W ten sposób promowały swoje oferty największe metropolie świata m.in. Paryż, Londyn, Moskwa, Sankt Petersburg, Tokio oraz wiele innych.
WiÄ™cej informacji o przygotowaniach do udziaÅ‚u w Targach MIPIM Cannes 2010: Projekt kluczowy: „Promocja regionalnej gospodarki” szansÄ… na promocjÄ™ inwestycjÄ… Powiatu GnieźnieÅ„skiego