BIPPiątek, 09.6.2023

ITB Berlin 2010, czyli kryzys omija branżę turystyczną

ITB Berlin 2010, czyli kryzys omija branżę turystyczną

Stoisko polskie znajdowało się, jak co roku, w bardzo korzystnie usytuowanej hali nr 15 w pobliżu wejścia głównego do Hali Messe Berlin. Łącznie polską branżę turystyczną reprezentowało 135 wystawców. Pośród nich znajdowało się stoisko Wielkopolski przygotowane przez Wielkopolską Organizację Turystyczną, prezentujące również materiały promocyjne Powiatu Gnieźnieńskiego wydane przez Wydział Promocji i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Gnieźnie. Warto zaznaczyć, że Powiat Gnieźnieński jako członek WOT-u był również obecny w wielu publikacjach wydanych przez Wielkopolską Organizację Turystyczną.

Zupełną nowością podczas ITB 2010 był sposób ekspozycji materiałów promocyjnych z Wielkopolski – nie jak zwykle terytorialny, ale produktowy. Zmiana ta, to wynik nowej kampanii wizerunkowej realizowanej w tym roku przez Polską Organizację Turystyczną na rynku niemieckim. Zgodnie z jej założeniami Wielkopolska zaprezentowała w Berlinie cztery grupy produktów turystycznych: turystyka kulturowa, turystyka wodna, turystyka rowerowa, turystyka kolejowa.

Wspólny punkt prezentacji turystycznej gnieźnieńskich podmiotów, zlokalizowany był w dobrym miejscu, łatwo zauważalnym i dostępnym dla osób odwiedzających targi. Obok najbardziej rozpoznawalnego za granicą Szlaku Piastowskiego można było także zapoznać się z folderami informującymi o bazie noclegowo - gastronomicznej ( hotele, restauracje itp.), jak i z możliwościami aktywnego spędzania czasu w naszym regionie. Warto zaznaczyć również, że Wielkopolska Organizacja Turystyczna wraz z Miastem Poznań zadbała o promocję sztandarowego przysmaku miasta Poznania, którym są od lat Rogale Marcińskie. Na stoisku regularnie wypiekane były pokazowo owe przysmaki przez profesjonalnego cukiernika z poznańskiej Firmy Cukierniczej „Fawor”, a następnie częstowano nimi gości stoiska Wielkopolski.

Podczas targów ITB w Berlinie nie zabrakło również rzeszy egzotycznych wystawców z całego świata. Stąd można było podziwiać unikatowe ekspozycje krajów azjatyckich i afrykańskich. Targi posiadały również hale o charakterze tematycznym, stąd nie zabrakło hali z wystawcami prezentującymi bogate oferty hotelarskie i restauratorskie oraz przewozowe.

Niemcy jako gospodarze niniejszego wydarzenia wsławiły się również oryginalną prezentacją landu Brandenburgia poprzez zorganizowanie wirtualnego pokoiku w stylu leśnym, w którym można było spocząć na drewnianej ławeczce i oglądając prezentacje fotosów z regionu wsłuchiwać się w naturalne odgłosy lasu brandenburskiego. O relaks przemierzających przepastne korytarze targów w Berlinie zadbali również wystawcy z Wielkiej Brytanii – oferujący profesjonalne masaże relaksacyjne. Z całą pewnością odwiedzający ITB Berlin 2010 nie mogli narzekać na brak atrakcji.

ITB jest najważniejszą giełdą turystyczną na świecie. W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 11 tysięcy organizacji turystycznych, biur podróży, organizatorów turystyki, firm hotelarskich, przewoźników, itd. - z czego niemal 9 tysięcy przyjechało do Berlina z innych części Europy i świata.











drukuj:
udostępnij:
PROJEKTY REALIZOWANE PRZEZ POWIAT

reklama aplikacji mobilnej
Rejestracja rezerwacji pojazdów
Status kolejki