W skÅ‚ad wyposażenia wchodzÄ… m.in.: stoÅ‚y kreÅ›larskie, tokarka numeryczna, strugarki, frezarki, szlifierki, kotlina kowalska, aparat do spawania gazowego, spawarki elektryczne, a także inne urzÄ…dzenia niezbÄ™dne do funkcjonowania w/w pracowni. Przebudowa obiektu i wyposażenie w niezbÄ™dne pomoce dydaktyczne zapewni najwyższÄ… jakość ksztaÅ‚cenia w nowoczesnych pracowniach, co przyczyni siÄ™ do podwyższenia poziomu ksztaÅ‚cenia. Umożliwi też wprowadzenie nowych kierunków takich jak: operator obrabiarek skrawajÄ…cych i mechanik – monter maszyn i urzÄ…dzeÅ„. Pozwoli również na poszerzenie oferty edukacyjnej dla osób, które z różnych powodów znalazÅ‚y siÄ™ poza systemem ksztaÅ‚cenia. DziaÅ‚anie ma zapewnione wsparcie lokalnych zakÅ‚adów pracy na rzecz podwyższenia wyników ksztaÅ‚cenia zawodowego. Planuje siÄ™ oddać do użytku w 2012r. caÅ‚kowicie odnowiony obiekt dydaktyczny. Kolejno w 2009r – 2 pracownie, w 2010r – 4 pracownie, w 2011r – 2 pracownie, w 2012r.- 3 pracownie. W sumie ma zostać oddanych do użytku 11 pracowni w dwóch budynkach.
W ramach projektu planuje się wprowadzenie zawodu mechanik pojazdów samochodowych ze specjalizacją diagnostyka pojazdowa oraz zawodu spawacz ręczny gazowy.
Jak wynika z raportu UrzÄ™du Pracy w Gnieźnie ten ostatni zawód jest zawodem deficytowym – stwierdza Maria Suplicka.
W chwili obecnej szkoła prowadzi zajęcia w dwóch budynkach. Pierwszy z nich pochodzi z roku 1939, do użytku szkolnego oddany został w 1951r. Ściany murowane, stropy ogniotrwałe pokryte papą, okna z metalowymi ramami. Działy szkoleniowe wyposażone są jedynie w podstawowe urządzenia do obróbki ręcznej, obróbki cieplnej (kuźnia) oraz do spawania (jedno główne stanowisko spawalnicze). Drugi budynek został zbudowany na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych z betonowych elementów segmentowych. Mieści się tu pracownia dydaktyczna stacji kontroli pojazdów, wyposażona w kanały do napraw i diagnostyki pojazdów. Dlatego też modernizacja warsztatów wydaje się nie tylko uzasadniona, ale i konieczna. Nowoczesna szkoła współpracująca z lokalnymi przedsiębiorstwami i kształcąca na ich potrzeby przyczyni się do wzrostu atrakcyjności terenów lokalnych oraz pozwoli na równy dostęp do form edukacyjnych dziewczętom i chłopcom z okolicznych małych miasteczek i wsi.