Portal turystyczny Powiatu Gnieźnieńskiego

Został uruchomiony portal turystyczny Powiatu Gnieźnieńskiego. Można go znaleźć pod adresem www.turystyka.powiat-gniezno.pl lub wchodząc bezpośrednio ze strony powiatu (www.powiat-gniezno.pl) w dziale turystyka. Na zlecenie Starostwa Powiatowego w Gnieźnie portal wykonała Gnieźnieńska Agencja Rozwoju Gospodarczego sp. z o.o.

Na portalu znajdują się informacje dotyczące produktów turystycznych Powiatu Gnieźnieńskiego. Są nimi: turystyka pielgrzymkowa, turystyka aktywna, Szlak Piastowski, Lednicki Park Krajobrazowy, agroturystyka oraz Gnieźnieńska Kolej Wąskotorowa. Ponadto na stronie można znaleźć informacje praktyczne dotyczące atrakcji turystycznych, bazy hotelowo - gastronomicznej oraz ciekawostki i bieżące informacje o tematyce turystycznej. Portal został przygotowany w siedmiu językach: polskim, angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim i rosyjskim.

Wykonanie witryny o tematyce turystycznej było możliwe dzięki środkom z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, które gnieźnieńskie starostwo pozyskało w ubiegłym roku w ramach projektu 1.4 ze ZPORR 2004-2006 pn. "Dobre miejsce, królewska tradycja - Promocja produktów turystycznych Powiatu Gnieźnieńskiego". Koszt całego unijnego projektu to kwota 580 tys. zł. Powiat otrzymał dofinansowanie na jego realizację w wysokości 75 proc., czyli 435 tys. zł.

Portal turystyczny uzupełnia internetową promocję powiatu, zamykając tym samym pakiet stron internetowych, których właścicielem jest Starostwo Powiatowe w Gnieźnie. Przypomnijmy, w styczniu 2007 roku została przygotowana nowa strona internetowa powiatu www.powiat-gniezno.pl oraz ruszył całkowicie nowy portal gospodarczy www.turystyka.powiat-gniezno.pl. Wykonawcą wszystkich stron, o których mowa, jest GARG sp. z o.o. Są one utrzymane w podobnej kolorystyce i stylistyce zgodnej z identyfikacją wizualną materiałów promocyjnych powiatu.

Nacisk władz powiatu na reklamę poprzez Internet jest odpowiedzią na systematyczny wzrost liczby użytkowników sieci. Ta nowoczesna metoda komunikacji jest jednym z głównych źródeł zdobywania informacji przez turystów, ale również i potencjalnych inwestorów oraz mieszkańców.

Agnieszka Rzempała - Chmielewska