Tam trzeba być, czyli miasto i powiat na ITB w Berlinie

Piaty rok z rzędu Powiat Gnieźnieński promuje się na targach w Berlinie. W tym roku po raz pierwszy jest to wspólna promocja z Miastem Gnieznem. To pozytywny krok, gdyż targi w Berlinie to największa impreza targowa dla branży turystycznej w Europie.

Tegoroczne targi w Berlinie odbywają się w dniach od 7-11 marca. Gniezno i Powiat Gnieźnieński są współwystawcami na regionalnym stoisku Wielkopolski przygotowanym przez Wielkopolską Organizację Turystyczną. Na turystów zainteresowanych gnieźnieńską ofertą czekają niemieckojęzyczne foldery, mapy oraz gadżety. Ofertę uzupełnia profesjonalna obsługa stoiska. Gniezno i Szlak Piastowski od kilku lat cieszą się nieustannym zainteresowaniem odwiedzających stoisko wielkopolskie. Niemcy stanowią największą grupę turystów odwiedzających Powiat Gnieźnieński (50% ogółu).

Ofertę powiatu w Berlinie dopełnia reklama w branżowym piśmie "Wiadomości Turystyczne" o nakładzie 25 tys. egzemplarzy. Pismo jest dystrybuowane u wejścia do hali polskiej. Każdy kto odwiedza halę 15 otrzymuje pismo za darmo. Reklama aktywnych form turystyki w Powiecie Gnieźnieńskim na łamach niniejszego pisma jest finansowana ze środków Unii Europejskiej.

Polskie Stoisko Narodowe zlokalizowane jest podobnie jak w latach ubiegłych w hali nr 15.1 kompleksu wystawienniczego MESSE BERLIN o powierzchni 1500 m kw. Promują się na nim wszystkie województwa oraz branża turystyczna organizująca przyjazdy do Polski.

W latach ubiegłych targi w Berlinie odwiedzało każdorazowo ok. 75 tys. specjalistów z branży turystycznej i dziennikarzy oraz 141 tys. gości targowych. Na ponad 80 tys. m kw. powierzchni netto prezentowało się zwykle ponad 10 tys. wystawców. Wystawcy ITB rekrutują się ze wszystkich grup zawodowych zajmujących się międzynarodową działalnością turystyczną i gospodarką z tym związaną. Targom towarzyszą różnorodne seminaria, kongresy i konferencje.

Agnieszka Rzempała-Chmielewska