Powiat Gnieźnieński na Targach w Berlinie

W dniach 7 – 11 marca br. Powiat Gnieźnieński był obecny na największych w świecie Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w Berlinie. Powiat Gnieźnieński zaprezentował się na wspólnym stoisku Województwa Wielkopolskiego przygotowanym przez Wielkopolski Ośrodek Promocji i Informacji w Poznaniu.




Powiat Gnieźnieński po raz pierwszy brał udział w targach berlińskich. Jest to jedna z najważniejszych imprez targowych, na których Powiat Gnieźnieński zamierza się zaprezentować w tym roku.

Specjalnie na Targi ITB Wydział Promocji i Rozwoju przygotował trzy foldery w języku niemieckim o tematyce: „Powiat Gnieźnieński zaprasza” – zawierający m.in. spis bazy turystycznej na terenie całego powiatu, ogólną informację o powiecie i o Szlaku Piastowskim, „Zielony Powiat” – przedstawiający parki krajobrazowe oraz szlaki turystyczne przebiegające wzdłuż powiatu oraz „W kilka dni po powiecie” – zawierający propozycję kilku wycieczek po najciekawszych miejscowościach Powiatu Gnieźnieńskiego.

Turyści zainteresowani wypoczynkiem w Gnieźnie i w powiecie mogli ponadto otrzymać prezentację powiatu na płycie CD, przygotowaną przez wydawnictwo „Nice” we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Prezentacja na płycie została przygotowana w trzech wersjach językowych: niemieckiej, angielskiej i polskiej.

Goście specjalni wizytujący stoisko powiatu zostali obdarowani albumem „Nasze Gniezno” autorstwa M. Skrzypkowskiego, albumem „Widoki dawne Gniezna i powiatu” autorstwa M. Michałowskiego, mapą powiatu oraz gadżetami: koszulką i długopisem z logo i hasłem reklamowym Powiatu Gnieźnieńskiego. Wszystkie te rzeczy znajdowały się w torbie promocyjnej Powiatu Gnieźnieńskiego, wykonanej z ekologicznego papieru.

Co roku Targi w Berlinie odwiedza ponad 20 tys. specjalistów z branży turystycznej i dziennikarzy oraz ponad 250 tys. osób głównie z Niemiec. Niemcy to z kolei największy rynek turystyczny dla Polski, a dla Wielkopolski szczególnie korzystny z uwagi na sąsiedztwo. Ponadto Berlin z uwagi na wyjątkowo korzystne połączenie kolejowe jest bardzo atrakcyjnym rynkiem na krótkie przyjazdy weekendowe.

Polskie Stoisko Narodowe zlokalizowane było podobnie jak w latach ubiegłych w hali nr 15.1 kompleksu wystawienniczego MESSE BERLIN i miało powierzchnię 1500 m kw. Promowały się na nim wszystkie województwa oraz branża turystyczna organizująca przyjazdy do Polski. Odwiedzający halę polską mogli skosztować różnego rodzaju smakołyki charakterystyczne dla polskiej kuchni. Ekspozycję wzbogacały ponadto pokazy mody z kolekcji Ewy Minge.

Hasło promocyjne polskiego wystąpienia w 2003 roku brzmiało: „Polska – spotkania z kulturą”. Stoisko Województwa Wielkopolskiego usytuowane było na specjalnej „wyspie” pod nazwą „Weekend w Polsce”. Natomiast nasz Powiat zachęcał wszystkich do przyjazdu i zwiedzenia Szlaku Piastowskiego, a szczególnie Gniezna promując się jako „dobre miejsce, królewska tradycja”.