Promocja powiatu w Berlinie

Niemieckojęzyczne foldery promujące powiat, profesjonalna obsługa oraz powiatowe krówki zachęcały osoby odwiedzające Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB w Berlinie do skorzystania z oferty turystycznej Powiatu Gnieźnieńskiego. Targi odbywały się w dniach 11 - 15 marca br. Powiat Gnieźnieński po raz trzeci był obecny na berlińskich targach.


Niewątpliwą atrakcją stoiska były również trzy specjalnie przygotowane krówki z logo powiatu o wadze 1 kg każda. Na ekranie plazmowym w hali polskiej można było również przyjrzeć się "na żywo" m.in. walorom Ziemi Gnieźnieńskiej dzięki prezentacji filmów o Szlaku Piastowskim oraz Kolejce Wąskotorowej. Oba filmy pochodziły ze zbiorów Starostwa Powiatowego w Gnieźnie.
Powiat promował się na wspólnym stoisku Województwa Wielkopolskiego przygotowanym przez Wielkopolską Organizację Turystyczną. Wśród oferty województwa szczególnym zainteresowaniem cieszyły się, jak zawsze, oprócz Poznania - Gniezno i Szlak Piastowski.
Niemcy od kilku lat stanowią największą grupę turystów odwiedzających Powiat Gnieźnieński (50% ogółu). Udział w targach w Berlinie to jeden z wielu narzędzi promocji powiatu na rynku niemieckim, szczególnie w kontekście zbliżającego się już niebawem roku polskiego w Niemczech. Rozpocznie się on w dniu 1 maja br. i potrwa do 30 kwietnia 2006 roku.
Tegoroczne targi zapiszą się w pamięci rekordową liczbą wystawców, dla Polski zaś kolejnym sukcesem. Po raz drugi polskie stoisko narodowe otrzymało pierwsze miejsce dla najlepszego wystawcy. Podobnie jak w zeszłym roku oceniano kompetencje obsługi, imprezy towarzyszące prezentacji stoiska oraz kreatywność i ogólne wrażenia. Hasłem promocyjnym tegorocznej prezentacji naszego kraju w Berlinie było "Spotkajmy się w Polsce".
Polskie Stoisko Narodowe zlokalizowane było podobnie jak w latach ubiegłych w hali nr 15.1 kompleksu wystawienniczego MESSE BERLIN o powierzchni 1500 m kw. Promowały się na nim wszystkie województwa oraz branża turystyczna organizująca przyjazdy do Polski.
W roku ubiegłym Targi w Berlinie odwiedziło 75 tys. specjalistów z branży turystycznej i dziennikarzy oraz 141 tys. gości targowych. Na 82 tys. m kw. powierzchni netto prezentowało się 10.023 wystawców. Wystawcy ITB rekrutują się ze wszystkich grup zawodowych zajmujących się międzynarodową działalnością turystyczną i gospodarką z tym związaną. Targom towarzyszą różnorodne seminaria, kongresy i konferencje.


Agnieszka Rzempała-Chmielewska

Spotkanie na targach ITB: Starosta Gnieźnieński Jacek Kowalski, Przewodniczący Rady Powiatu Gnieźnieńskiego Jezry Nadoliński, Starosta Teltow-Flaeming Peer Giesecke
Rozmowy obu starostów na stoisku Powiatu Gnieźnieńskiego
Niemieckojęzyczne foldery Powiatu Gnieźnieńskiego
Jedna z trzech kilogramowych krówek
Stoisko Wielkopolski odwiedził Paweł Lewandowski - Dyrektor ośrodka zamiejscowego POT w Berlinie
Ewa Przydrożny z WOT - koordynator promocji Wielkopolski w Berlinie
Stoisko Wielkopolski
Stoisko POT w hali polskiej